„Przez doświadczenie do wiedzy w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3 im. Płk. A. Krzyżanowskiego „Wilka” w Busku-Zdroju”

 

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Płk. A. Krzyżanowskiego „Wilka” w Busku - Zdroju już w kwietniu rozpocznie realizację projektu pn. „Przez doświadczenie do wiedzy  w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3 im. Płk. A. Krzyżanowskiego „Wilka” w Busku - Zdroju” współfinansowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego działanie

W ramach projektu będą realizowane zajęcia dodatkowe dla uczniów klas 1-6 PSP Nr 3
w Busku – Zdroju, których zadaniem będzie podniesienie jakości kształcenia.

W ramach projektu uczniowie będą uczestniczyć w:

  • ZAJĘCIACH EKOLOGICZNYCH: zajęcia będą prowadzone w atrakcyjny sposób łącząc wiedzę
    z geografii, fizyki, chemii, biologii; w ramach zajęć realizowane będą wycieczki regionalno-kulturoznawcze: m.in. warsztaty edukacyjne w Muzeum Archeologicznym w Wiślicy, wycieczka przyrodniczo geologiczna Bogucice-Grabowiec-Gacki, zwiedzanie skalnej ścieżki-Las Winiarski, wycieczka do Wieliczki, Muzeum Wsi Kieleckiej.

 

  • ZAJĘCIACH MATEMATYCZNO – FIZYCZNYCH: (KL.4-6) celem zajęć będzie przybliżenie uczniom praktycznej wiedzy matematycznej jako sposobu radzenia sobie z rozwiązywaniem praktycznych problemów. W ramach zajęć będą prowadzone dwa konkursy z nagrodami(Mistrz Obliczeń liczbowych, Familiada matematyczna).

 

  • ZAJĘCIACH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO: Celem zajęć z orientacji zawodowej
    w klasach 1-6 szkoły podstawowej jest wstępne zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy, rozwijanie pozytywnej i proaktywnej postawy wobec pracy i edukacji oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji. W ramach zajęć uczniowie wezmą udział w wycieczce do Centrum edukacyjnego przy lotnisku Balice w Krakowie.

 

  • ZAJĘCIACH ZE SZTUKI UCZENIA SIĘ pn. DROGA DO SUKCESU – uczniowie zdobędą wiedzę
    i umiejętności na temat istoty funkcjonowania pamięci, metod zapamiętywania, własnego stylu nauki, czynników wpływających na skuteczne uczenie się, ćwiczeń w zakresie gimnastyki mózgu, czynników ułatwiających i utrudniających koncentrację uwagi, technik uczenia się, właściwego gospodarowania czasem, wyznaczanie sobie celów, radzenia sobie ze stresem, treningu pisania i czytania a także umiejętnego korzystania z informacji.