Sprawozdanie za maj 2023 – LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.

W maju 2023 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w Busku-Zdroju realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

Prowadzono zajęcia z wielu przedmiotów i w wielu klasach. Poniżej wybrane realizacje.

10.05.2023r. uczniowie naszej szkoły mieli zajęcia koła biologicznego  z wykorzystaniem Gogli VR. Tematem zajęć była budowa serca. Uczniowie mogli lepiej poznać jeden z najważniejszych narządów w ludzkim ciele- serce. Wykorzystując Gogle VR uczniowie  zobaczyli tętnice, żyły, komory serca . Zajęcia był dla uczniów bardzo interesujące i na  długo pozostaną w ich pamięci. 

 

08.05.2023  UCZNIOWIE KLASY IV „c”  mogli po raz pierwszy przenieść się do wirtualnego świata i zapoznać się z możliwościami okularów VR zakupionych do PSP Nr 3 im. Aleksandra Krzyżanowskiego ,,Wilka” w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Po przeszkoleniu z obsługi sprzętu wychowankowie zapoznali się z przykładowymi projektami z różnych obszarów edukacji m.in.: matematyka, informatyka, geografia i biologia. 

Dzięki okularom VR przed uczniami otwierają się zupełnie inne możliwości. Czwartoklasiści zakładając je  przenoszą się na drugi koniec świata- byli w Afryce, oglądali żyrafy z bliska.

Z przyrody przyjrzeli się mózgowi, oku oraz sercu człowieka. Zobaczyli matematyczne kształty trójwymiarowe. 

Na tych innowacyjnych zajęciach nie brakowało również adrenaliny-podopieczni walczyli ze swoim strachem i stresem pływając wśród rekinów i ogromnych ryb w oceanie.  

Zajęcia przebiegały w bardzo sympatycznej i miłej atmosferze.

Przeprowadzono też lekcję matematyki. Temat: Modele figur przestrzennych. W trakcie zajęć wykorzystano okulary VR oraz manipulatory niezbędne do zapoznania się z figurami przestrzennymi.

Z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości prowadzone też są zajęcia przez pedagoga szkolnego Jednym z przykładów jest nauka radzenia sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami. Zajęcia omawiały techniki i sposoby radzenia sobie w sytuacji silnego napięcia emocjonalnego. Jednym z elementów zajęć z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości  było przebywanie w pokoju doświadczeń sensorycznych. Celem pokoju sensorycznego jest zapewnienie bezpiecznego środowiska,  uczeń reagując na doświadczenia sensoryczne zmniejsza swój  poziom stresu i poprawia ogólne samopoczucie.

30 maja 2023 r. w ramach zajęć kółka geograficznego odbyły się ćwiczenia w pracowni wyposażonej w pomoce w ramach projektu „Laboratorium Przyszłości”. Tematem zajęć były zjawiska krasowe i ich wpływ na ukształtowanie powierzchni. Uczniowie za pomocą okularów VR zobaczyli wnętrze jaskini oraz inne formy krasu podziemnego oraz powierzchniowego. Dzięki nowoczesnym pomocą odbyli ciekawe wirtualne wycieczki w celu poznania zróżnicowanych krajobrazów krasowych na świecie. Na schematach poznali rejony występowania zjawisk krasowych na Ziemi. Na zakończenie wykonali podsumowujące ćwiczenia zawarte w kartach pracy. Podczas ewaluacji zajęć uczniowie wyrazili swoje zadowolenie z korzystania z nowoczesnych pomocy dostępnych podczas lekcji.

 

Dnia 17 maja 2023 r. kolejna grupa świetlicowa (VI) wzięła udział w zajęciach budowania i programowania klocków Lego w szkolnej pracowni robotyki. Byli to uczniowie klasy 3c i 4c. Uczniowie z coraz większą wprawą konstruowali budowle z klocków, a następnie wprawiali je w ruch oraz wykorzystywali inne dostępne opcje programowania, takie jak efekty świetlne. Sprawiło im to dużą radość.

Klasy starsze uczestniczą w zajęciach z wykorzystaniem drukarki 3d.

Zajęcia programowania – robotyki odbywają się na wszystkich poziomach. W ten sposób rozwijają swoje zainteresowania i zdolności uczniowie od klas I do VIII.